sábado, 10 de octubre de 2020

Via Ferrada Serra de Les Canals. Oliana. Lleida.

Seguint per terres catalanes, ens acostàrem a la localitat d'Oliana per a recórrer la nova via ferrada de La Serra de les Canals.

Encara que l'oratge no convidava molt a recórrer aquesta via, com no plovia i no s'esperava pluja en les pròximes hores ens equipàrem i començàrem a pujar.

El primer tram familiar, es supera sense cap dificultat. No és un tram massa vertical i és ideal per a gaudir en família. Una vegada arribem dalt, podem abandonar si tirem a mà dreta o seguir la via si continuem a l'esquerra.

Ara comença la part amb més vertical i amb més dificultat amb un parell de desplomes i un interessant flanqueig a més a més 2 ponts, el primer de fusta i un altre nepalí que ens permet ascendir fins al cim de la Serra tot just on es troba la creu.

Encara que la ferrada sembla que s'ha acabat, encara ens queda el camí de tornada, que encara que fàcil també està equipat i ens permetrà gaudir d'unes bones vistes caminant tot just per l'aresta de la Serra.

Una via interessant, amb bones vistes, encara que en el nostre cas al principi amb la boira no es veia massa, això sí, li donava un "aire" espectacular... molt ben equipada, encara que en la meua opinió de vegades massa. En la meua opinió la catalogaria com k3. Des de l'inici de la via fins a la creu ens costà menys de 2 hores (5 adults i 2 xiquetes).

Combinable sense cap dubte amb la nova via Roca Narieda, i esperem que algun dia amb l'emblemàtica i per ara clausurada Regina. Si visitar la zona ja és interessant, amb les 3 vies de segur que animarà a tots els que els agrada aquest esport a vindre.