domingo, 1 de mayo de 2016

Barranc de la Font Blanca. Llucena. Castelló.

La idea, era anar a fer la via verrata de la Muela i completar el dia amb aquest barranc com a activitat complementària, però como el temps de la via era mes control.lable, decidírem fer primer el barranc per si se feia tard... El grup el formàrem Carmen, Raquel, Mª José, Lolo, Carlos, Oscar i Toni.

Ací teniu el track que seguírem per a arribar, el primer tram de la pista està prou bé, però després empitjora, nosaltres amb un turisme i molt poc a poc arribàrem al final.

Després comença el cami a peu, que continua vora el riu Llucena fins a arribar a la indicació de la senda de Mas d'Arminyà. pujem per aquesta senda fins que després de 30 minuts una fita de pedres a ma esquerra ens indica la baixada fins a la capçalera del barranc.

El primer ràpel de 7m, estava intal.lat amb parabolts, però no tenen ni chapa ni anella, encara que a ma dreta del barranc unes cintes amb anella permeten rapelar des d'un arbre al igual que al segon ràpel.

La resta dels ràpels sí que estan intal.lats amb anelles.

Després de 3 ràpels curts i senzills d'uns 7m cadascun arribem al ràpel de 40m. Aquest ràpel impresiona, i a més a més hi ha que montar un xicotet passamans per a arribar a la capsalera. No és senzill, ja que t'has de penjar primer a 40m amb el cab d'ancoratge i soltar-te per a començar a baixar, i esta maniobra amb el huit no és senzilla.

Nosaltres anàvem prou be de temps, però quan arribàrem a aquest ràpel, tinguèrem que esperar més d'1 hora a que uns madrilenys baixàren primer. Després tinguèrem un xicotet problema a l'hora de recuperar la corda i encara perdèrem més temps.

Una vegada baix, només ens queda seguir pel barranc ple de vegetació i 2 ràpels més evitables fins a arribar a l'indicador que comentàvem al principi.

Finalment arribàrem als cotxes a les 17:30 massa tard per a anar a la ferrata, dinàrem i ens acostàrem a la propera població de Llucena a fer-mos unes cervecessetes.

Un barranc curt, amb una primera part més encaixonada i atractiva i amb el ràpel de 40m que és la part més interessant. Barranc recomanable si és per a convinar amb algun altre barranc de la zona. Pot ser es podem trobar amb alguna marmita residual durant la part més encaixonada, però son totes evitables.