domingo, 25 de febrero de 2018

Barranc i "via ferrata" de la Rosada. Montan. Castelló.

Fei temps que haviem vist esta zona i sense tindre molta informació anèrem a "investigar". Ara ja sabem que es tracta del barranc de la Rosada.

Més que baixar el barranc, el que voliem era fer una activitat "tranquila" en família amb el més menuts.

La idea era començar per final del barranc i anar remuntan-lo fins arribar al ràpel de 20m ja que la part final del barranc està equipat amb escalons de ferro per a ajudar-nos a accedir a la zones d'escalada de Las Mazomorras i del Laberinto de los Dragones.

Per a arribar a l'inici de la nostra activitat (final del barranc), hem d'eixir de Montan per la cv195 en direcció Montanejos, arribarem a un pont on hi ha una indicació a la zona d'escalada de Las Mazmorras. En eixe punt és on deixarem els cotxes.
Puente CV195
Pont on deixem els vehicles
Després de caminar uns 5 minuts arribem a la primera pujada, la més vertical on asseguràrem als xiquets amb una corda.

La ascensió continua en un altre tram més curt també amb escalons.

El tercer tram més llarg i encara que menys verticals també ens obligà a assegurar amb corda als xiquets.

Superant aquest tram, uns metres més avant arribem al ràpel més llarg del barranc. Ascendir es impossible ja que ja no hi han grapes de ferro, però poc abans d'arribar a la nostra dreta hi ha una mena de vía ferrata d'aproximadament uns 50 metres totalment vertical. Aquesta "via" no té cable de vida per la qual cosa, haurem d'asegurar-nos amb corda o anant acorant-nos als escalons amb les bagues d'ancoratge. Per supost, esta via ja no és recomanable per als xiquest. Lamentablement, no tenim cap foto, només aquesta feta des de la part de dalt.

Una vegada arribem dalt de tot, podem anant caminant a l'esquerra a la recerca de la capçalera del ràpel de 20m. Comentar que per a aproximar-nos a la capçalera necesitarem assegurar-nos previament a una altra capçalera  i descendir rapelant uns 5 metres fins a la capçalera del ràpel de 20m.

Ara ja només ens queda tornar pel barranc (pel camí que hem fet de pujada) fent els 3 ràpels fins a arribar al final del barranc i d'ahi als cotxes.